ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Τετάρτη 12 Δεκεμβρίου 2018

Το σχολείο μας επισκέφτηκε το Τμήμα Τηλεπικοινωνιακών Συστημάτων και Δικτύων του Τ.Ε. Ναυπάκτου.

Την Πέμπτη 29 Νοεμβρίου το σχολείο μας επισκέφτηκε το Τμήμα Τηλεπικοινωνιακών Συστημάτων και Δικτύων του Τ.Ε. Ναυπάκτου. 


Οι μαθητές της Δ΄, Ε΄ και Στ΄ τάξης είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν από τον κ. Ασημακόπουλο για την  "Ασφάλεια στο Διαδίκτυο". Πληροφορήθηκαν τους κινδύνους που ελλοχεύουν κατά την πλοήγησή τους σ' αυτό. Ακόμη άκουσαν οδηγίες για να έχουν μια ασφαλή παρουσία στο Διαδίκτυο. Ειδικότερα τονίστηκε:
α. να μην παραμένουν πολλή ώρα συνδεδεμένοι στον υπολογιστή
β.  να μην εμπιστεύονται τα άτομα που γνωρίζουν στο διαδίκτυο, γιατί μπορεί να μην ισχύουν αυτά που ισχυρίζονται
γ. να μην αποκαλύπτουν προσωπικά τους στοιχεία
δ. να συζητούν με τους γονείς, με τους δασκάλους ή με πρόσωπα της εμπιστοσύνης τους αν αντιμετωπίσουν κάτι περίεργο ή ασυνήθιστο
ε. να μην χρησιμοποιούν οποιοδήποτε πρόγραμμα καθώς δεν είναι όλα ασφαλή
στ. να έχουν λογισμικό προστασίας από ιούς.
Στη συνέχεια οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τον "Ζαχαρία", ένα ρομπότ, προγραμματισμένο να λειτουργεί σ' ένα "έξυπνο" σπίτι και να εξυπηρετεί ηλικιωμένους ή άτομα με χρόνια προβλήματα.
Οι μαθητές ενθουσιάστηκαν με το παραπάνω θέμα και ανταποκρίθηκαν στη συζήτηση που προηγήθηκε. Ιδιαίτερη εντύπωση τους έκανε ο Ζαχαρίας θέτοντας ως στόχο να δημιουργήσουν το δικό τους ρομπότ στο μέλλον.

ΕΠ-ΑΦΗ ΜΕ ΤΗΝ ΑΦΗ


ΕΠ-ΑΦΗ ΜΕ ΤΗΝ ΑΦΗ

Απόψεις όπως «ανεξάρτητη ζωή», «ένταξη», «ίσα δικαιώματα για όλους» είναι πλέον ζώσες στην σημερινή κοινωνική συνείδηση και πρακτική.  Στα πλαίσια λοιπόν ενός οράματος για ένα μελλοντικό περιβάλλον μάθησης που θα περιλαμβάνει την εκπαιδευτική και κοινωνική εκπαίδευση τόσο των τυφλών παιδιών όσο και των βλεπόντων προς μια ευρύτερη και ουσιαστικότερη κοινωνικοποίηση επιχειρήσαμε να ενημερώσουμε και να ευαισθητοποιήσουμε τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς του 12/θέσιου 3ου Δημ. Σχολείου σε δύο επίπεδα:
Α. Οι μαθητές είδαν τη λειτουργία της γραφομηχανής Μπράιγ, πάτησαν τα πλήκτρα, εξοικειωθήκαν με τις κουκκίδες του συστήματος γραφής Braille(αναγλυφογραφίας) εφεύρεση του ευεργέτη των τυφλών Μπράιγ. Ψηλάφησαν και ενθουσιάστηκαν με τις ανάγλυφες εικόνες των βιβλίων του Δημοτικού για τα τυφλά παιδιά και έμαθαν ένα άλλο σύστημα ανάγνωσης μέσω της αφής.
Β. Οι μαθητές έμαθαν βιωματικά, με την τεχνική του παιχνιδιού ρόλων, πώς να βοηθούν ένα τυφλό όταν τον συναντούν στο δόμο, όταν ανεβαίνει μια σκάλα, όταν μπαίνει σε ένα δωμάτιο, όταν πηγαίνει σε γεύμα.
Έμαθαν ότι: Η ΤΥΦΛΟΤΗΤΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΡΩΣΤΙΑ
ΠΡΟΧΩΡΟΥΜΕ …ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ…ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ…ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΜΕ…
Η δασκάλα του Τ. Ένταξης του
3ου Δημ. Σχολείου Ναυπάκτου
κ. Μαρία Ασπρούλια




Η νοηματική γλώσσα



Η νοηματική γλώσσα είναι η φυσική γλώσσα των κωφών, είναι οπτική και ικανοποιεί την ανάγκη για επικοινωνία.
Συγκεκριμένα, η ελληνική νοηματική γλώσσα είναι η μητρική γλώσσα της κοινότητας των κωφάλαλων της Ελλάδας, η οποία παρουσιάζει τους δικούς της γραμματικούς και συντακτικούς κανόνες.
Πόσοι από εμάς όμως, γνωρίζουμε αυτή τη γλώσσα; Πόσοι από εμάς μπορούμε να επικοινωνήσουμε με κωφάλαλους συνανθρώπους μας; Πόσοι από εμάς μπορούμε να συνεννοηθούμε με έναν διαφορετικό τρόπο με διαφορετικούς και ιδιαίτερους ανθρώπους;
Τη μαγεία της σιωπηλής επικοινωνίας ήρθε να γνωρίσει στους μαθητές του 3ου Δ.Σ. Ναυπάκτου η κ. Γαρυφαλλιά Τσιονάκα. Τα παιδιά κατάλαβαν ότι οι λέξεις δεν είναι καθόλου απαραίτητες για να χαιρετήσουν κάποιον, να τον ρωτήσουν αν είναι καλά ή για να του πουν το όνομά τους. Αρκούν η έκφραση του προσώπου και οι κινήσεις των χεριών.
Η εμπειρία που χάρισε η κ. Γαρυφαλλιά Τσιονάκα ήταν ενδιαφέρουσα για τους μαθητές του σχολείου μας, οι οποίοι ενθουσιάστηκαν αφού κατάφεραν για λίγη ώρα να μιλήσουν μόνο με τη γλώσσα του σώματος αλλά και γιατί συνειδητοποίησαν ότι υπάρχουν συνάνθρωποί μας που μιλούν μόνο με τη γλώσσα του σώματος.
Είναι επιτακτική ανάγκη να διδάξουμε στα παιδιά την αποδοχή της διαφορετικότητας και ότι συγκεκριμένα οι άνθρωποι με προβλήματα ακοής, απλά υιοθετούν ένα διαφορετικό αλλά τόσο ενδιαφέροντα τρόπο επικοινωνίας.
Η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση παίζουν αποφασιστικό ρόλο στη διαμόρφωση νοοτροπιών στα παιδιά μας, στη γενιά του μέλλοντος μας.

Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία


Με αφορμή την ημέρα Ατόμων με Αναπηρία στις 3 Δεκεμβρίου 2018, η δασκάλα της Γ΄ τάξης Βαλατσού Ελένη και οι μαθητές της, οργάνωσαν μια εκδήλωση στο Τεχνουργείο Ναυπάκτου.
Στόχος της εκδήλωσης ήταν τόσο οι εκπαιδευτικοί όσο και οι μαθητές-γονείς, όχι μόνο να γνωρίσουν τις διαφορετικές ανάγκες των ατόμων με αναπηρία, αλλά και να αναγνωρίσουν τις ειδικές τους ικανότητες και δεξιότητες. <<Όλοι διαφορετικοί όλοι ίσοι>> μαθαίνουμε στο σχολείο. Γνωρίζουμε όλοι την πραγματική σημασία αυτής της φράσης;
Για το σκοπό αυτό οργανώσαμε κάποιες δραστηριότητες, έτσι ώστε να ευαισθητοποιήσουμε τους μαθητές μας και με παιγνιώδη τρόπο <<να μπουν στον κόσμο>> των ατόμων με αναπηρία.
Η εκδήλωση περιελάμβανε:
·      ενημέρωση των εκπαιδευτικών-μαθητών-γονιών για την ημέρα Ατόμων με Αναπηρία
·      προβολή βίντεο
·      ομιλία της Προέδρου του συλλόγου ΑμεΑ <<ΑΛΚΥΟΝΗ>> κ. Βασιλική Παναγοπούλου
·      αγώνα καθιστού βόλεϊ (χωρίς να σηκώνονται από τη θέση τους)
·      ζωγραφική με το στόμα
·      τραγούδι από τους μαθητές με θέμα : <<Η Φένια των ήχων>>
·       οι μαθητές σχημάτισαν λέξεις και φράσεις χρησιμοποιώντας το αλφάβητο της νοηματικής γλώσσας.





Δευτέρα 5 Νοεμβρίου 2018

Παγκόσμιας Ημέρας Αποταμίευσης


Στα πλαίσια της Παγκόσμιας Ημέρας Αποταμίευσης, που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 31 Οκτωβρίου, πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας σχετική δράση.
 Σε συνεργασία με την Eurobank και το Ταμιευτήριο οι μαθητές της Γ' και Δ'  Τάξης είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν την έννοια της αποταμίευσης μέσα από σχετικό παραμύθι.
 Ακολούθησε εποικοδομητικός διάλογος κι έπειτα ζητήθηκε από τους μαθητές να ζωγραφίσουν ό,τι τους έρχεται στο μυαλό ακούγοντας τη συγκεκριμένη λέξη (αποταμίευση).
 Στο τέλος, μοιράστηκαν στα παιδιά κουμπαράδες.










Τρίτη 12 Ιουνίου 2018

ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΙΑΤΡΕΙΟ-ΦΑΡΜΑΚΕΙΟ ΝΑΥΠΑΚΤΙΑΣ «ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ»



«Ευχαριστούμε για την επίσκεψη στο ΚΙΦΝ τον κ.Καλαματα Δημήτρη & της κ.Θαλειας Παριση από τον αθλητικό σύλλογο ΑΜΕΑ Στερεας Ελλαδας ο «Μαλιακός» , με έδρα την Λαμία ,
& για την προσφορά του παιδικού αμαξιδίου .
Το αμαξίδιο , όπως & το αντίστοιχο των ενηλίκων , είναι στην διάθεση οποίου συμπολίτη μας το έχει ανάγκη , με την μορφή του δανεισμού

Συνεχίζουμε να μαζεύουμε καπάκια τόσο στο κοινωνικό ιατρειο , όσο & σε αλλά σημεία της πόλης .

Ιδιαίτερες ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ στον κ ΚΑΝΕΛΟ Κώστα , διευθυντή του 3ου Δημοτικού Σχολείου ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ για την συνεργασία & υποστήριξη

Είμαστε πάντα στην διάθεση σας με αλληλεγγύη & ανθρωπιά !»

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΙΩΑΝΝΑ ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ

Παρασκευή 20 Απριλίου 2018

Πράξη ανθρωπιάς και αλληλεγγύης!


Σε μια πράξη ανθρωπιάς και αλληλεγγύης προχώρησαν μαθητές και οι δάσκαλοι 
του τρίτου δημοτικού σχολείου Ναυπάκτου . 
Με την συλλογή καπακιών από μπουκάλια κατάφεραν να αποκτήσουν ένα αναπηρικό αμαξίδιο το οποίο και έδωσαν στο κοινωνικό ιατρείο – φαρμακείο Ναυπακτίας. Η παράδοση του αμαξιδίου έγινε σήμερα το πρωί στο τρίτο δημοτικό σχολείο Ναυπάκτου όπου λίγο νωρίτερα πραγματοποιήθηκαν και αγώνες μπάσκετ μεταξύ των μαθητών.
 Στην όμορφη εκδήλωση παρευρέθηκαν ο αντιδήμαρχος Ναυπακτίας κ. Σιαμαντάς  
Η πρόεδρος του κοινωνικού ιατρείου – φαρμακείου κ.Σταυροπούλου καθώς  μαθητές και οι δάσκαλοι του σχολείου.





Τετάρτη 21 Φεβρουαρίου 2018

“Μετά φιλικωτάτων αισθημάτων… Ελευθέριος Κ. Βενιζέλος”

Το σχολείο μας υποδέχτηκε τη μουσειοσκευή “Μετά φιλικωτάτων αισθημάτων… Ελευθέριος Κ. Βενιζέλος” , η οποία αξιοποιήθηκε από τα τμήματα Ε΄1, Ε'2 και ΣΤ'1. Η μουσειοβαλίτσα είναι ένα σύνολο κινητού δανειστικού υλικού σχεδιασμένου σύμφωνα με τις βασικές αρχές και τους στόχους των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Μουσείου-Οικίας του Ελευθερίου Βενιζέλου στη Χαλέπα Χανίων και  ταξίδεψε στο σχολείο μας ώστε η μάθηση να γίνει μία ευχάριστη εμπειρία.

Τρίτη 20 Φεβρουαρίου 2018

Οι μαθητές της Ε΄ τάξης επισκέφθηκαν τη Βιβλιοθήκη της πόλης μας



Οι μαθητές της Ε΄ τάξης επισκέφθηκαν τη Βιβλιοθήκη της πόλης μας και με αφορμή την αφήγηση ενός σχετικού αποσπάσματος από το βιβλίο του Αντώνη Παπαθεοδούλου «Ο Μύθος της Αράχνης», συζήτησαν για τους εκπροσώπους της Σύγχρονης Τέχνης και ειδικότερα για καλλιτέχνες που ασχολήθηκαν με μάσκες, εστιάζοντας στα έργα του διάσημου ζωγράφου Paul Klee («The cat and the bird», των G. Elschner και P. Nille, εκδόσεις Prestel). Τα παιδιά ανακαλύπτοντας τον καλλιτέχνη που κρύβεται μέσα τους, μετέτρεψαν απλές χαρτοσακούλες σε ευφάνταστες μάσκες και φωτογραφήθηκαν με αυτές.