ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Τρίτη 23 Απριλίου 2019




Λαζαράκια.. και κάλαντα του Λαζάρου
.
«Λαζαράκια για τον Λάζαρο αν δεν πλάσεις,
 ψωμί δεν θα χορτάσεις» συνήθιζαν να λένε παλαιότερα..

Το πασχαλινό έθιμο

   Το Σάββατο του Λαζάρου, οι νοικοκυρές φτιάχνουν τα «Λαζαράκια» «Λαζάρηδες» ή αλλιώς και «Λαζαρούδια», ψωμάκια σε σχήμα ανθρώπου σπαργανωμένου, δηλαδή όπως αναπαριστούν τον Λάζαρο στις εκκλησιαστικές εικόνες. Συμβολίζουν την Ανάσταση.
Συνηθίζεται όσα παιδιά έχει η οικογένεια τόσους «Λαζάρηδες» να πλάθουν και στη θέση των ματιών να βάζουν δυο γαρίφαλα. Το σκεπτικό είναι να έχουν χεράκια σταυρωμένα και γαρυφαλλάκι, ενώ κάποιοι βάζουν και ποδαράκια.
    Τα «Λαζαρούδια»,τα γέμιζαν οι νοικοκυρές με αλεσμένα καρύδια, αμύγδαλα, σύκα, σταφίδες, μέλι, πρόσθεταν πολλά μυρωδικά και τα έδιναν ζεστά στα παιδιά, που τρελαίνονταν με τη γεύση και τη μυρωδιά τους.
Τα κάλαντα του Λαζάρου
Τα έθιμα των ημερών του Πάσχα ξεκινούν από το Σάββατο του Λαζάρου, όπου σε αρκετά χωριά, κορίτσια, που τα ονομάζουν «Λαζαράκια»,η «Λαζαρίνες» μαζεύουν λουλούδια και στολίζουν ένα καλαθάκι.  Την Κυριακή των Βαΐων, κρατώντας το πηγαίνουν στα σπίτια του χωριού, τραγουδώντας τα κάλαντα του Λαζάρου.
Την Πέμπτη η Ε τάξη με τις δασκάλες τους έφτιαξε στο χώρο του σχολείου Λαζαράκια. Φόρεσαν τα πλαστικά γαντάκια τους και έπλασαν τη ζυμη . Έφτιαξαν τα Λαζαράκια με τον πατροπαράδοτο τρόπο βάζοντας κανέλα στα ματάκια τους και σταυρώνοντας τα χέρια , κάνοντας ένα προσομοίωμα του Λαζάρου , σύμβολο της Ανάστασης.
Σε αυτό το σημείο θέλουμε να ευχαριστήσουμε τη Μαρία Αναγνωστοπούλου που ανέλαβε να μας φτιάξει τη ζύμη και να ψήσει τα Λαζαράκια
Την Παρασκευή , μετά την εκκλησία τα παιδιά της Ε τάξης είπαν τα κάλαντα του Λαζάρου στη γειτονιά του 3ου Δημοτικού Σχολείου κρατώντας καλάθάκια με λουλούδια

Που σαι Λάζαρε που είναι η φωνή σου
Που σε γύρευε η μάνα και η αδερφή σου
Ημουνα στη Γη , στη Γη βαθιά χωμένος
Και από τους εχθρούς εχθρούς εχθρούς βαλαντωμένος ……

Οι μαθητές της Γ΄ τάξης δημιούργησαν πολύ όμορφες κατασκευές με τη βοήθεια της δασκάλας τους κ. Ελένης Βαλατσού.














Ο εθελοντισμός…είναι μια κίνηση καλής θέλησης
Ετυμολογικά προέρχεται από το ρήμα «εθέλω», που σημαίνει θέλω πολύ.Ο εθελοντισμός είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με το ήθος, τις ανάγκες, τα όνειρα και τις δυνατότητες του ενεργού πολίτη που αγωνίζεται για μια καλύτερη ζωή, ένα καλύτερο μέλλον και μια καλύτερη κοινωνία μέσα στην οποία ζει και αναπτύσσεται.
Ο Εθελοντισμός δεν είναι απλώς ένας όρος, είναι μια πολυμορφική διαδικασία και στάση ζωής, καθώς επιδρά εποικοδομητικά στο κοινωνικό στερέωμα, αφορά όλους, ανεξαρτήτως κοινωνικών και οικονομικών διακρίσεων, προάγει την ενεργό συμμετοχή των πολιτών στην προάσπιση θεμελιωδών δικαιωμάτων και ενδυναμώνει την κοινωνική αλληλεγγύη και συνοχή. Μια εθελοντική δράση στοχεύει όχι μόνο στην πρόσκαιρη αντιμετώπιση του προβλήματος, αλλά, κατά περίπτωση, και στην αντιμετώπιση των αιτίων του, την ενδυνάμωση των επωφελούμενων και τη συνεχή λειτουργία δομών υποστήριξης
Με αφορμή την εμπειρική κατανόηση του εθελοντισμού, τόσο ο ΟΗΕ όσο και η ΕΕ έχουν αναλάβει κατά καιρούς σημαντικά προγράμματα για την προώθησή του. Η ΕΕ δημιούργησε κατά το Ευρωπαϊκό Έτος Εθελοντισμού ένα εγχειρίδιο προορισμένο για σχολικές κοινότητες, προκειμένου να προάγει την αξία του στις μικρές ηλικιακά κοινωνικές ομάδες της χώρας.Επίσης, σε ανάλογη κίνηση προέβη και το γραφείο Επιτρόπου Εθελοντισμού και Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων της Κύπρου με την δημιουργία ενός εγχειριδίου καλλιέργειας του Ενεργού Πολίτη προσανατολισμένο στις σχολικές κοινότητες.
Υπάρχουν εκατοντάδες Εθνικές ομάδες εθελοντισμού σε κάθε άκρη της Ελλάδας. Ταυτόχρονα, σε συνεργασία με την χώρα μας βρίσκονται όλο και περισσότερες εθελοντικές οργανώσεις που αναζητούν εθελοντές από ολόκληρη την Ε.Ε. και τον κόσμο. Όλες μαζί πρεσβεύουν ένα και μόνο στόχο: την βελτίωση της πολιτισμικής και πνευματικής ανάπτυξης των κοινωνιών.
Τι σημαίνει είμαι εθελοντής;
  • Προσφέρω
  • Βοηθάω κάποιον που έχει ανάγκη
  • Συμβάλλω στην προσπάθεια για μια πιο δίκαιη κοινωνία
  • Αποκτώ εμπειρίες
Γνωρίζω ανθρώπους – επικοινωνώ - σέβομαι
Ο Εθελοντισμός στην πράξη
  • Αισθάνομαι χρήσιμος
  • Συμπονώ - συμπάσχω
  • Μοιράζομαι
  • Συμπαραστέκομαι

Τα  ο φ έ λ η  του εθελοντισμού:
·         Αναγνώριση της προσφοράς
·         Ανταλλαγή ιδεών, απόψεων και πολιτιστικών στοιχείων
·         Ανάπτυξη δεξιοτήτων και δυνατοτήτων
·         Νέες γνωριμίες, νέοι φίλοι
·         Εργασιακή εμπειρία και δικτύωση
 




Στο μονοπάτι του εθελοντισμού κινείται και το 3ο Δημοτικό σχολείο Ναυπάκτου με τις εθελοντικές δράσεις του..
Το Σάββατο 13 Απριλίου συναντήθηκαν στο χώρο του σχολείου τα παιδιά της Γ ΄και  Ε ΄ τάξης μαζί με τις δασκάλες τους αλλά και δασκάλους των άλλων τμημάτων , για να προσφέρουν , να δημιουργήσουν  και να συμπαρασταθούν στα παιδιά της < ΦΛΟΓΑΣ> με τις κατασκευές τους. Κοντά τους ήταν και οι εκπρόσωποι του συλλόγου γονέων που βοήθησαν χρηματικά στην αγορά των υλικών για τις κατασκευές.
Κούτες με κορδέλες , στεφανάκια, αυγά, λαμπάδες, βαζάκια πλημμύρισαν την τάξη και τα παιδιά που με την πολύτιμη βοήθεια της Ελένης Μαρκοπούλου  και της βοηθού της έφτιαξαν με την τεχνική του ντεκουπάζ βαζάκια και αυγά….διακόσμησαν με πολύχρωμες κορδέλες στεφανάκια…και λιλιπούτεια πολύχρωμα δεντράκια. Κατασκεύασαν λαμπάδες με υπέροχα διακοσμητικά και κορδέλες.. στόλισαν με λουλούδια και κορδέλες στεφανάκια .
Συγκινητική ήταν η συμμετοχή των παιδιών που με πολλή όρεξη, χαρά και φαντασία έφτιαξαν τις κατασκευές τους…
Η παρουσία της εκπροσώπου της ΦΛΟΓΑΣ που μίλησε στα παιδιά …..για τα παιδιά  που είναι στην ΦΛΟΓΑ , τα ευχαρίστησε για την συνεισφορά τους και τους προσέφερε καραμέλες ήταν αυτό που έκλεισε αυτή την μικρή αλλά τόσο πλούσια σε συναισθήματα συνάντηση!







Πέμπτη 18 Απριλίου 2019


ΚΑΤΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ........................ συνέβη στο 3ο Δ.Σ. Ναυπάκτου στις 17-4-2019. Τι; Επίσκεψη του Εισαγγελέα πρωτ. Αγρινίου όχι για να εκπροσωπήσει το δημόσιο συμφέρον και να φροντίσει για την εφαρμογή των νόμων, δεν ήρθε για αυτό ΑΛΛΑ να γνωρίσει τους μικρούς μαθητές και να τους πει με απλά, πρακτικά και πατρικά λόγια πίστη στις αρχές και νόμους. Τους μίλησε για τα ναρκωτικά και όλα τα προβλήματα που παρουσιάζονται στην εφηβική ηλικία. Παρούσα και η προϊσταμένη ανηλίκων κ. Μανιάκη. Τι καλύτερο από την ΠΡΟΛΗΨΗ. Εμείς σας σχολείο δίνουμε την καλύτερη ποιοτικά τροφή στα παιδιά μας και ΕΛΠΙΖΟΥΜΕ.....

Κυριακή 14 Απριλίου 2019


Η Μαρία Κονίδα σύζυγος Ιωάννη Κουτσογιάννη, καθηγήτρια ΤΕΙ Πειραιώς, Συνταξιούχος, Λεπτοκαρίτικα Ναυπάκτου δώρισε στο 3ο Δημοτικό Ναυπάκτου 36 τόμους εγκυκλοπαίδειας. Μπορεί κάποιοι να ισχυρίζονται ότι το βιβλίο "πέθανε", όμως η μαγεία του είναι αέναη, μαγευτική. Ας μας πει κάποιος ότι ταξίδεψε μέσα από μια οθόνη υπολογιστή. Τι ατέλειωτο ταξίδι κάνεις στις σελίδες ενός βιβλίου κολυμπώντας στη σοφία και στο πνεύμα των μορφών της ανθρωπότητας; Ό, τι και να γίνει βιβλίο-δάσκαλος θα υπάρχουν και τα δύο συνυφασμένα με όποιον τρόπο μπορεί να σκεφτεί ο καθένας.
Ο Γουτεμβέργιος υπήρξε εκείνος που σήμερα θεωρείται ο πατέρας των πάντων, με τα βιβλία και την τυπογραφία. Έβαλε την Ανθρωπότητα σε άλλες ράγες προόδου.
Ευχαριστούμε την κ. Μαρία Κονίδα-Κουτσογιάννη που είναι και αυτή μια προσωπικότητα που πιστεύει στο βιβλίο.

Την Παρασκευή 22 Μαρτίου 2019 οι μαθητές της Στ΄τάξης του σχολείου μας παρουσίασαν τη γιορτή που ετοίμασαν με αφορμή τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου του 1821, στην αίθουσα του Τεχνουργείου. Αρωγοί στη διοργάνωση της εκδήλωσης ήταν οι δάσκαλοι της Στ΄ τάξης κ. Σκρεμμύδα Ιωάννα και κ. Τσιλιγιάννης Νικόλαος καθώς και η δασκάλα της μουσικής κ. Μπόκαρη Μαριαλένα και ο δάσκαλος των εικαστικών κ. Καλόγηρος Δημήτριος.






Τετάρτη 20 Μαρτίου 2019

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η πρώτη δράση του ερευνητικού προγράμματος «ΚΟΡΙΝΘΙΑΚΟΣ  η δική μας θάλασσα». Το πρωί της Δευτέρας 18 Μαρτίου εκπρόσωποι των συμμετεχόντων φορέων στο πρόγραμμα – η περιβαλλοντική οργάνωση «Πράσινο+Μπλε» σε συνεργασία με την Μη κυβερνητική Οργάνωση «ΟΖΟΝ», υποδέχτηκαν μαθητές της Γ’ και Ε’ τάξης του 3ουΔημοτικού σχολείου Ναυπάκτου που συνοδεύονταν από τον διευθυντή του σχολείου Κωνσταντίνο Κανέλλο και τους εκπαιδευτικούς τους, στο παρατηρητήριο που έχει επιλεγεί για την έρευνα, στην περιοχή του «Πούντου» στην παραλία του Γριμπόβου.

Ο εκπρόσωπος της «ΟΖΟΝ» Τάσος  Φιλιππίδης και ο συντονιστής δράσεων του «Πράσινο + Μπλε Τάσος Ξύδης εξήγησαν τους στόχους του προγράμματος και την όλη δράση, τόσο στα παιδιά όσο και στους εκπαιδευτικούς τους.
Ακολούθως σε ομάδες, με επικεφαλής εθελοντές του προγράμματος και τους εκπαιδευτικούς, τα παιδιά συνέλεξαν και κατέγραψαν από οριοθετημένες περιοχές διάφορα απορρίμματα (καπάκια πλαστικά, χαρτιά, κουτιά αλουμινίου κ.α), με τα καταγραμμένα στοιχεία να αποτελούν την αρχή μιας βάσης  δεδομένων ως προς την ποσότητα και το είδος των απορριμμάτων που εμφανίζονται στις οριοθετημένες περιοχές καταγραφής.
Με ενθουσιασμό οι μικροί μαθητές συμμετείχαν στην έρευνα και καταγραφή συσσώρευσης απορριμμάτων στις ακτές και τη θάλασσα του Κορινθιακού κόλπου. 
Μέσα από την βιωματική αυτή δράση οι μικροί μαθητές αντιλήφθηκαν το γιατί εμφανίζονται τα σκουπίδια σε μια έρημη παραλία, καθώς η ίδια η θάλασσα τα μεταφέρει από τις απέναντι ακτές του Κορινθιακού Κόλπου, όπως και το αντίστοιχο συμβαίνει με τα «δικά μας» σκουπίδια που καταλήγουν μέσα από χείμαρρους και ποτάμια στην ίδια θάλασσα.


Στόχος και προσπάθεια των δράσεων αυτών είναι η προστασία και η ανάδειξη του Κορινθιακού, μετά την ένταξη της περιοχής στο δίκτυο «Natura 2000».
Οι συνεργαζόμενοι φορείς στο πρόγραμμα, του οποίου την ευθύνη έχει  η Μη κυβερνητική Οργάνωση ΟΖΟΝ και  χρηματοδοτείται από το «Πράσινο Ταμείο», είναι : Ο Σύνδεσμος Προστασίας και Ορθολογικής Ανάπτυξης του Κορινθιακού Κόλπου (Σ.Π.Ο.Α.Κ.) «Ο ΑΡΙΩΝ» με έδρα το Αίγιο, η περιβαλλοντική οργάνωση «Πράσινο +Μπλε» με έδρα τη Ναύπακτο, ο Σύλλογος ελεύθερων και αυτόνομων δυτών «Κρισσαίος» με έδρα τη Φωκίδα και ο σύλλογος  «Αργώ»  με έδρα την Αλυκή  Βοιωτίας.
Ο κάθε φορέας έχει αναλάβει και την ευθύνη  λειτουργίας σταθμού καταγραφής για την περιοχή του, όπου κάθε 3 περίπου μήνες έως το τέλος του 2019 θα υλοποιεί καταγραφές θαλάσσιων απορριμμάτων. Τα στοιχεία θα επεξεργάζονται για να αποτελέσουν στατιστική βάση δεδομένων προκειμένου να εξαχθούν επιστημονικά συμπεράσματα και να βρεθούν τρόποι αντιμετώπισης της ρύπανσης.


Στην δράση ήταν παρών και ο δήμαρχος Δωρίδας Γιώργος Καπεντζώνης – πρόεδρος του Φορέα Διαχείρισης Κορινθιακού Κόλπου και του Δικτύου Πόλεων με Λίμνες.



Στο πλαίσιο των ενοτήτων της Γλώσσας «Βιβλία- Βιβλιοθήκες» και «Μυστήρια- Επιστημονική  φαντασία» οι μαθητές της Ε΄ τάξης του σχολείου μας επισκέφτηκαν την Παρασκευή 8-3-2019 την Παπαχαραλάμπειο βιβλιοθήκη της πόλης μας. Αρχικά ξεναγήθηκαν στο κτίριο και πληροφορήθηκαν για το μεγάλο ευεργέτη Δημήτρη Παπαχαραλάμπους με έξοδα του οποίου ανεγέρθηκε το κτίριο. Ενημερώθηκαν ακόμη για τις εκδηλώσεις που διοργανώνει.
Έπειτα με αφορμή τη φράση «Ένα μικρό βήμα για τον άνθρωποι, ένα μεγάλο για την ανθρωπότητα» παρακολούθησαν μέσα από εικόνες και βίντεο την προσσελήνωση της διαστημικής αποστολής «Απόλλων 11», τα προβλήματα που αντιμετώπισε, το υλικό που συνέλεξε και τις αμφισβητήσεις που ακολούθησαν.
Στη συνέχεια χωρίστηκαν σε ομάδες των 4-5 ατόμων και συνέθεσαν την ιστορία της διαστημικής αποστολής ενώνοντας τα κομμάτια του κειμενικού παζλ.
Τέλος είχαν την ευκαιρία να δουν το δικό τους πύραυλο να εκτοξεύεται από τη βιβλιοθήκη μέσα από ένα πείραμα με απλά υλικά.















Tην Κυριακή 17-2-2019 το σχολείο μας παρουσιάστηκε με τη χορωδία της Στ΄ τάξης στην κοπή της βασιλόπιτας του παραρτήματος του Συλλόγου ΦΛΟΓΑ στο κέντρο ΦΛΟΙΣΒΟΣ.

Τετάρτη 13 Μαρτίου 2019


Ο Σύλλογος γονέων του 3ου Δημοτικού Σχολείου Ναυπάκτου στην προσπάθειά του να βοηθήσει τη σχολική μονάδα να ανταπεξέλθει όσο το δυνατόν καλύτερα στο έργο της, αγόρασε και παραχώρησε στο Σχολείο 2 τηλεοράσεις και 5 ζευγάρια ηχεία.
Αυτή τη χρονική στιγμή όλες οι αίθουσες διδασκαλίας έχουν ολοκληρωμένο σύστημα σύγχρονης τεχνολογίας ήτοι έναν υπολογιστή- ηχεία και τηλεόραση συνεπικουρούμενα με 4 ηλεκτρικούς προβολείς (προτζέκτορες) και 25 Η/Υ στα 2 εργαστήρια.
Η σχολική μονάδα πιστεύει ότι όταν οι γονείς είναι κοντά της και συνεργάζονται τότε πολλά μπορούν να γίνουν για το καλό των παιδιών μας. Ο Σύλλογος Γονέων είναι μπροστάρης και σε άλλες δραστηριότητες και πάντα δίπλα στους εκπαιδευτικούς του Σχολείου.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ